Podziel się tym w mediach społecznościowych



Podczas tygodnia edukacji trwającego na Uniwersytecie Biznesu i Technologii w Tbilisi (Gruzja) w dniu 29 kwietnia 2022 r. zaprezentowane zostały założenia i pierwsze efekty badań prowadzonych w ramach projektu „Socially Driven Green Labs” (Harnessing the potential of the Social Economy towards a green transformation through the establishment of Socially Driven Green Labs within Universities; numer projektu: 2021-1-PL01-KA220-HED-000032077; Erasmus+). W wydarzeniu brały udział osoby z kilku krajów oraz różnych ośrodków akademickich, m.in.: z Francji, Niemiec, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Słowacji, Słowenii, Indii, Azerbejdżanu, Afganistanu oraz Turcji.

Idea projektu zakłada realizację międzynarodowych badań naukowych w zakresie zielonych umiejętności w obszarze ekonomii społecznej. W ich ramach prowadzone są aktualnie badania wśród podmiotów ekonomii społecznej, nauczycieli akademickich oraz studentów kierunków związanych z ekonomią społeczną. Wyniki badań pozwolą na zdefiniowanie obecnych i przyszłych niedoborów zielonych umiejętności wśród pracowników i członków podmiotów ekonomii społecznej, co ma duże znaczenie dla realizacji transformacji ekologicznej sprzyjającej włączeniu społecznemu. Podmioty ekonomii społecznej zapewniają pracę ponad 13,6 mln osób w Europie i są często pionierami w zakresie lokalnych przedsięwzięć ekologicznych poprzez promowanie zrównoważonych systemów współpracy między przedsiębiorstwami i obywatelami, których ostatecznym celem jest przeciwdziałanie zmianie klimatu. Planowanie badania posłużą do opracowania kompleksowego wsparcia w zakresie podnoszenia zielonych umiejętności wśród nauczycieli akademickich i studentów kierunków związanych z ekonomią społeczną m.in. w postaci symulatorów biznesowych oraz szkoły letniej.

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.